Om oss i OP08 och vårat Tanzania projekt

Vi är en klass på åtta tjejer som går tredje och sista året på omvårdnadsprogrammet på Åva gymnasium. Under våran sista APU under våren 2011 har två av oss fått möjligheten att göra denna genom volontärresor och en resa till Matanana i Tanzania. Där skall dessa två få arbeta på ett daghem under tre veckors tid. Inför denna resa kommer hela OP08 samt vår mentor Boel att samla in kläder till dessa barn, leksaker och en hel del sårvårdsmaterial. Vår fröken har ringt till en butik som heter Skopan som kommer att skänka oss en massa kläder.

Vi som går i klassen är:

Josephina: Detta projekt är en rolig upplevelse för våran klass. Även fast alla inte får åka med är alla i klassen insatta. Jag kan knappt vänta tills jag får se alla bilder och höra massa historier om resan till Tanzania!

Nathalie: Jag tycker att projektet ska bli roligt. Även fast vi andra i klassen inte får åka med får vi ändå ta del av att lära ut barnen med våra manualer som vi ska göra. Det ska bli väldigt intressat att få höra hur det gick sedan!
Volontärsarbete verkar väldigt intressant och det är något som jag skulle kunna pröva på att göra i framtiden.

Hanna: Jag är en utav de två i klassen som ska få chansen att åka till Tanzania och jag tycker att det ska bli JÄTTE sännande och lärorikt. Jag är glad att alla i klassen hjälps åt att förbereda material mm som vi ska ha med oss för att kuna sprida lite kunskap. Jag har alltid älskat barn, därför är det här som en dröm... att få göra någon skillnad, kanske inte så stor men det är i alla fall en början!

Lamija:

Sofie:
Jag är den som ska få åka med Hanna till Tanzania och är jätte spänd inför våran resa! Eftersom hela klassen är med i förberedelserna så känns det bra att vi alla är delaktiga trots att vi bara är två som åker dit. Det ska bli kul att få åka dit och veckorna fram tills dess kommer inte gå tillräckligt fort trots att vi har en hel del att göra!

Rosanna: Jag tycker att det ska bli jättespännande och är glad att vi fick chansen att göra detta projekt även om inte alla fick åka. Är också jätteglad för Sofie och Hannas skull och jag tror att de kommer att göra denna resa till något riktigt bra och de kommer lära sig massor!

Dlan:

Camilla:


Kommentarer
Postat av: Boel Folkesson

Roligt att läsa.... Tack för länken! ska bli roligt att följa era förberedelser.

2011-02-03 @ 15:17:41
Postat av: Boel

Ja, nu har vi varit dar och ni tjejer ar fortfarande i Matanana med mycket aventyr och en del inte sa trevlig handelser, men arbetar pa ert uppdrag! Zanzibar ar mycket svettigt. Jag kanner mig som en blot flack. Lagg till prickarna over o, a sa kanske lasbart :)

2011-03-31 @ 18:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0